Recent toegevoegde artikel(en)
  • Product
  • Aantal
  • Prijs
  1. Er bevinden zich geen producten in je winkelwagen
Wijzig winkelwagen
Eindtotaal 0.-
Subtotaal (inclusief BTW) 0.-
BTW (%) 0.-

Levering

 

Reserveren en afhalen in een vestiging

  • Je kunt artikelen reserveren en ophalen in een Formido vestiging naar keuze (voor procedure, zie “Bestellen”).
  • Op basis van de postcode zal de dichtstbijzijnde Formido vestiging worden voorgesteld als afhaallocatie, echter alle winkels zijn te selecteren als afhaallocatie
  • Je rekent de bestelling direct online af middels iDEAL of creditcard. Dit verkort de wachttijd in de vestiging omdat je niet langs de kassa hoeft
  • Na de reservering ontvang je per e-mail een bevestiging van de bestelling, ordernummer en de afhaallocatie


Afhaaltijden vestiging

  • Indien de producten worden gereserveerd voor 20.00 uur kan de bestelling de volgende dag worden afgehaald na 16.00 uur
  • Let op: Indien een artikel onverhoopt niet voorradig is, neemt de bouwmarkt tijdig contact met je op
  • Let op: Indien een artikel een afwijkende levertijd heeft, staat dit vermeld bij de productomschrijving op de website
  • Bij het afhalen van de bestelling kunnen eventueel in de winkel extra aangeschafte artikelen worden afgerekend

Thuisbezorgen

  • Tijdens het bestelproces kun je ervoor kiezen artikelen te laten thuisbezorgen. De bezorgkosten varieren van € 6,95, € 15,- tot € 35,-  (zie ook “Bestellen”)
  • Op basis van de postcode van het bezorgadres wordt de bestelling geleverd door de dichtstbijzijnde Formido vestiging. Wij bezorgen in heel Nederland, met uitzondering van Texel, Vlieland en Terschelling. 
  • Ook bezorgen we in Belgie op de postcodes 3620, 3740, 3770, 3790, 3792, 3798, 3900, 3910, 3920, 3930, 3950,4600, 4608 en 4684.
  • Ook bezorgen we in Duitsland op de postcodes 46399,46419, 46446, 46495, 47533, 47553, 47623, 475546, 47249, 47559 en 47574.
  • Je rekent de bestelling direct online af middels iDEAL of creditcard
  • Je ontvangt per e-mail een bevestiging van de bestelling incl. ordernummer


Bezorgtijden

Indien een bestelling wordt besteld en betaald voor 20.00 uur, wordt ernaar gestreefd de bestelling binnen twee werkdagen te bezorgen. Zie onderstaand bezorgschema:

Besteld voor 20.00 uur op:

Bezorgd op: *

Maandag

Woensdag

Dinsdag

Donderdag

Woensdag

Vrijdag

Donderdag

Zaterdag of maandag

Vrijdag

Maandag

Zaterdag

Dinsdag

Zondag

Dinsdag

* Mits het artikel voorradig is in de vestiging waar je het artikel hebt besteld. Indien jouw bouwmarkt onverhoopt niet aan de bezorgtermijn van 2 werkdagen kan voldoen, zal de betreffende bouwmarkt tijdig contact met je opnemen om de verwachte levertijd door te geven. 

Afwijkende levertijd: voor bepaalde meubelen, zoals kasten en bedden geldt een afwijkende levertijd (langer dan 2 werkdagen). De verwachte levertijd staat in dat geval vermeld bij de productomschrijving op onze website. Dit geldt met name voor bepaalde meubelen, zoals kasten en bedden. Deze artikelen worden speciaal voor je besteld bij een van onze leveranciers. 

Bezorgprocedure:

  • De leverende winkel neemt contact met je op voor het afstemmen van het tijdstip van bezorging, ook indien de standaard besteltermijn niet wordt gehaald
  • Indien er niemand aanwezig is op het moment van bezorgen, of indien de bestelling niet bezorgd kan worden bij een (vooraf overeengekomen) alternatief bezorgadres, laat de chauffeur een briefje achter. De bestelling wordt pas weer aangeboden nadat de Formido vestiging contact heeft opgenomen over een nieuw aflevertijdstip (en eventuele bezorgkosten). 
  • De bezorging kan worden uitgevoerd door de besteldienst van de Formido vestiging, of door een externe pakketdienst. 
  • Formido bezorgt tot aan de eerste deur van het gebouw waarin je woont. Het verdere vervoer in het gebouw of de woning dien je zelf te verzorgen.
  • Uitzondering: Kleine bestellingen kunnen als pakketpost door PostNL verzonden worden

Heb je vragen over bezorgdagen of tijdstippen van je bestelling? Neem dan contact op met je voorkeursvestiging.


Vertraagde/onvolledige levering

A. In geval ophalen in de winkel

  • Indien een reservering (gedeeltelijk) niet geleverd kan worden neemt de winkel zo snel mogelijk - uiterlijk op de dag van afhalen vóór 12.30 uur - contact op over de volgende mogelijkheden:
    • Het ontbrekende product wordt besteld en de bestelling wordt op een overeengekomen tijdstip afgehaald in de vestiging
    • Er wordt een alternatief product aangeboden in plaats van het ontbrekende product, echter zonder dat de prijs van het alternatief afwijkt. Na akkoord kun je de alternatieve bestelling ophalen
    • De order wordt geaccepteerd zonder het ontbrekende product en wordt alsnog afgehaald
    • De order wordt geannuleerd

 

B. In geval de bestelling is betaald en wordt bezorgd

    • Het ontbrekende product wordt besteld en de bestelling wordt op een overeen te komen tijdstip geleverd
    • Er wordt een alternatief product aangeboden in plaats van het ontbrekende product, echter zonder dat de prijs van het alternatief afwijkt. Na akkoord krijg je de alternatieve bestelling geleverd
    • Je accepteert de order zonder het ontbrekende product en krijgt de bestelling geleverd
    • Je annuleert de order 


Inleveren oud elektrisch apparaat

Bij de aanschaf van een nieuw elektrisch apparaat heb je de mogelijkheid om het oude apparaat kosteloos mee terug te geven aan de bezorger van Formido. Het moet dan wel gaan over een vergelijkbaar apparaat.

Het mee teruggeven van oude elektrische apparaten kan alleen voor producten uit de volgende productgroepen: Groot en klein huishoudelijke apparatuur, verlichtingsarmaturen, elektrisch gereedschap, speelgoed, spelletjes en sportapparaten. Kortweg alle artikelen met een stekker of batterijen.

Wanneer de bestelling bij je thuis wordt bezorgd, kun je het oude vergelijkbare artikel mee teruggeven aan de bezorger. Haal je de bestelling in een van de vestigingen op, dan kun je het oude artikel ook daar afgeven.

Voor het meegeven van kleine apparaten vragen wij je wel om te voldoen aan de volgende spelregels:

  • Het oude apparaat dient verpakt te zijn in een stevige, passende verpakking
  • Het oude apparaat dient leeg en schoon meegegeven te worden (vrij van vetten en vloeistoffen)
  • Alle losse onderdelen zijn vastgezet, dan wel samen verpakt en bij het oude apparaat bijverpakt


Geef je een groot huishoudelijk apparaat mee, dan vragen wij je om te voldoen aan de volgende spelregels:

  • Het oude apparaat dient klaar te staan bij de voordeur
  • Het oude apparaat is volledig afgekoppeld
  • Wanneer van toepassing is het oude apparaat leeg en ontdooid

Je kunt natuurlijk altijd de afgedankte apparatuur  inleveren bij de gemeentelijke milieustraat of bij de grote winkelbedrijven voor elektronica zonder de verplichting dat een nieuwe aankoop gedaan moet worden. Raadpleeg voor inleveradressen de site van Wecycle

Ingenomen apparaten kunnen wij niet meer teruggegeven. De door ons ingenomen oude apparaten worden volgens wettelijke regels milieuvriendelijk verwerkt.

Stap terug