Recent toegevoegde artikel(en)
  • Product
  • Aantal
  • Prijs
  1. Er bevinden zich geen producten in je winkelwagen
Wijzig winkelwagen
Eindtotaal 0.-
Subtotaal (inclusief BTW) 0.-
BTW (%) 0.-

Bestellen

Bestelling plaatsen

Plaats artikel in winkelmand
Indien je een artikel wilt bestellen in de Formido webshop, ga dan naar het product van je keuze en klik op ‘In winkelwagen’. Het artikel verschijnt nu in de winkelwagen. Als je meerdere artikelen wilt bestellen dan herhaal je dit proces. zodra je de producten hebt toegevoegd klik je rechts bovenin op de knop 'Winkelwagen' en vervolgens op 'Afrekenen'. 
In de winkelwagen staat een overzicht van de artikelen die worden besteld, het is nog mogelijk wijzigingen aan te brengen. Indien je een couponcode hebt dan kan je deze hier invoeren en klikken op 'Activeer'. Deze couponcode wordt uitsluitend door Formido verstrekt. Indien er een uitknipbon of stickerkorting geldig is, dan wordt deze korting bij online bestellingen automatisch verrekend en is een couponcode niet nodig. Bekijk hier de spelregels voor kortingsacties. Klik op 'verder met afrekenen'. Je kan vervolgens kiezen voor 'Login met Formido-account' of 'Doorgaan zonder inloggen'. Bekijk hieronder de diverse stappen.

Stap 1: Log in
Inloggen kan met een Formido- account of zonder een Formido- account.
-> Login met Formido- account: Als je al een Formido-account hebt, vul dan je inloggegevens in om in te loggen en lees hieronder verder bij stap 2.
-> Doorgaan zonder inloggen Als je nog geen Formido-account hebt en die wilt aanmaken, of als je als gast verder wilt met je bestelling, vul dan in dit veld je e-mailadres in en lees hieronder verder bij stap 2.

Stap 2: Factuuradres
-> Als je op je Formido-account bent ingelogd dan worden de gegevens van het factuuradres bij dit tab al getoond en kan je naar stap 2. Als je bij ‘Doorgaan zonder inloggen’ je e-mailadres hebt ingevuld, dan komt je op een pagina met invulvelden. Vul de verplichte velden (ter herkennen aan *) in. Indien je al eerder hebt besteld dan worden je gegevens automatisch getoond.
-> Indien je een account aan wilt maken, klik dan onderin op ‘Account aanmaken’. Indien je geen account aan wilt maken, klik dan op ‘Als een gast uitchecken’. 
-> Je kan onderaan de pagina aangeven of je de nieuwsbrief wilt ontvangen door het hokje aan te vinken voor ‘Stuur mij de nieuwsbrief’
-> Klik op ‘Doorgaan’

Stap 3: Verzending
-> Maak de keuze tussen ‘Afhalen in de vestiging (€ 0.00 bezorgkosten) of ‘Thuisbezorgen’ (zie Bezorgkosten).
Kies je voor thuisbezorgen, dan wordt op de basis van de postcode van het bezorgadres de bestelling geleverd door de dichtstbijzijnde Formido vestiging. Wij bezorgen in heel Nederland, met uitzondering van Texel, Vlieland en Terschelling. Ook bezorgen we in België op de postcodes 3620, 3740, 3770, 3790, 3792, 3798, 3900, 3910, 3920, 3930, 3950,4600, 4608 en 4684. In Duitsland bezorgen we op de postcodes 46399,46419, 46446, 46495, 47533, 47553, 47623, 475546, 47249, 47559 en 47574. Kies je voor ‘Afhalen in de bouwmarkt’ dan kan je een vestiging selecteren waar je de weborder op wilt halen.
-> Klik op ‘Doorgaan’. 

Overzicht (stap 4)
-> Bekijk het overzicht van de ingevulde gegevens. Deze zijn nog te wijzigen door op ‘wijzig’ te klikken.
-> Indien je akkoord bent met de algemene voorwaarden (deze zijn te lezen door te klikken op de link), klik dan op 'Afrekenen'.

Betalen (stap 5)
-> Zowel thuisbezorgorders als afhaalorders reken je direct in de webshop af
-> Er dient een keuze te worden gemaakt voor betaling via iDEAL of  creditcard. In beide gevallen dient het volledige bedrag, incl. BTW en eventuele bezorgkosten vooraf betaald te worden. Het is niet mogelijk om in termijnen te betalen.



Betalen met iDEAL
-> Kies iDEAL als betaalmethode en selecteer de bank waarbij de betaling uitgevoerd kan worden
-> Je komt nu in het vertrouwde betaalprogramma van je bank terecht. De gegevens van de aankoop zijn al ingevuld
-> Tijdens het betaalproces krijg je het verzoek om akkoord te geven voor een betaling aan de Formido webshop. Nadat dit is gedaan is de bestelling een feit en kan de betaling niet meer ongedaan worden gemaakt
-> Na goedkeuring van de betaling ontvang je een bevestiging van de bank
-> Vervolgens keer je terug naar de webshop van Formido
-> Je krijgt binnen enkele ogenblikken een e-mail van de Formido vestiging met daarin een bevestiging van de bestelling en het ordernummer


Betalen met creditcard
-> Kies op de betaalpagina het type creditcard waarmee je wilt afrekenen
-> Vul vervolgens het volledige creditcardnummer, de vervaldatum, en de 3-cijferige veiligheidscode (CVC-code, welke staat vermeld op de achterzijde van de kaart) in
-> De betaling wordt pas aan het einde van de maand van je rekening afgeschreven (exacte voorwaarden zijn na te vragen bij de creditcardmaatschappij)
-> Vervolgens keer je terug naar de webshop van Formido
-> Je krijgt binnen enkele ogenblikken een e-mail van de Formido vestiging met daarin een bevestiging van de bestelling en het ordernummer


Bestelstatus bekijken
Klik bovenin op ‘Mijn Formido’ om de status van je bestelling te bekijken.


Bestelling wijzigen
Het is niet mogelijk een bestelling te wijzigen na betaling. Indien je toch een wijziging wilt doorgeven, kun je contact opnemen met de vestiging waar de bestelling is gedaan.


Bestelling annuleren

Mocht je de webshop bestelling toch nog willen annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk rechtstreeks contact op met de bouwmarkt waarbij je de bestelling geplaatst hebt. Voor annuleren van bestellingen die worden bezorgd geldt dat dit alleen mogelijk is indien het artikel nog niet verzonden is. Indien het product al onderweg is dan dient het product retour gemeld te worden. Lees hier meer informatie over retouren en ruilen.

Stap terug